توجیهی برای گاف تاریخی یک رهبر

امروز خبری منتشر شد در یکی از همین نیوزها (اینجا) که «چرا مقام معظم رهبری فردای انتخابات پیام دادند؟» و توضیح داده است که همه انتخابات های دیگر نیز چنین بوده است و در ادامه پیامهای دوره های پیشین را آورده است... اما به این نکته اشاره نکرده است که حتی اگر هم همیشه اینگونه بوده است، توجیه مناسبی برای یک کار غیر قانونی نیست.
جانبداری و اِعمال آن، اتفاقی بود که بعد از دوم خرداد و انتخابات دوره های بعدی، چاره ی عبور از مسیرهای سخت برای آیت الله خامنه ای بوده است. تا امروز نیز برگهای زیادی برای فرار از آنچه اکثریت مردم خواهانش بوده اند خرج شده است. آن پیام روز ۲۳ خرداد تنها نشانه ای بود از آنچه او و همراهانش برای حفظ حاکمیت برایش عزم جزم کرده بودند.
در روزهای بعد از پیام تبریک زودهنگام جانبدارانه ی آیت الله خامنه ای، بحث و گفتگو پیرامونش در میان جناح های داخلی نیز بسیار بود و عده ی بسیاری را به نماز جمعه ۲۹ خرداد کشاند تا شبهاتی که برایشان ایجاد شده بود روشن گردد. بحث ها پیرامون التزامشان به ولایت فقیه بود و این ها فقط شامل رای دهندگان به موسوی و کروبی نبود و بیشتر شامل رای های به محسن رضایی بود. ایشان را نیز شُک پیام تبریک گرفته بود. شاید گرفتن آمارش حداقل در این برهه از تاریخ دشوار باشد اما حتی بسیاری بودند که مرجع تقلیدشان را از آیت الله خامنه ای به دیگری تغییر دادند و البته این فقط شامل آن پیام نبود و روزهای بعدی و کشتارها و سرکوب ها آن تغییر را تشدید کرده بود.


0 نظرات:

ارسال یک نظر