گرمای هوا، بهانه ای تازه


به عکس بالا حرفهای مدیرعامل سازمان هواشناسی (اینجا) را نیز بیفزایید. روزهای بعد از دو روزِ تعطیل اعلام شده توسط دولت، گرم تر خواهند بود و هواشناسی هم حتی برای آن روزهای گرمتر هیچ وضعیت خاصی را اعلام نکرده است. این بار نیز همانند آن دو روز تعطیلی پیشینی که دولت به بهانه حضور سران چند کشور برپا ساخته بود، تصمیم چندبار تغییر کرد و حتی این بار که مجلس نیز جزء تعطیل شدگان بود خود را در همسویی با دولت تعطیل دانست (اینجا) و برقراری جلساتش را نیز برنتافت و شاید به نوعی مخالفتش را با تصمیم دولت ابراز داشت. 
اما طنزهای تلخی در این تعطیلی عجیب اینباره نهفته است; 

* این تعطیلی ها در حالی اعلام شده است
  • که پیش از این بحث و حرفی درباره اش در رسانه های حتی حامی دولت در میان نبود.
  • که شهرهای جنوبی کشور روزهاست که گرمای هوایی با دمای بیشتری را سپری می کنند و تعطیلی ای در کار نبوده است
  • که هیچ هشداری از نهادهای مسوول از جمله سازمان هواشناسی و احیانا نهادهای پزشکی در میان نمی باشد!
* این تعطیلی ها تنها کارمندان دولتی را که بیشتر در فضاهای بسته و پشت میزهایشان کار می کنند را شامل شده است و کارگران را نادیده گرفته است (اینجا)(و اینجا).
*در وب سایت سازمان هواشناسی کشور، پیش بینی هوای روزها آتی تهران در دسترس نمی باشد و شاید یادشان رفته است در لینکی دیگر در همین سایت (اینجا) پیش بینی سه روزه هوای تهران بصورت یک فایل در اختیار می باشد! 
در سایت هواشناسی پیش بینی دمای هوای روزهای بعدی موجود نمی باشد! (اینجا)

عجیب است! این تعطیلی ها عجیب است! آن هم در حالی که بعد از جمعه ۱۸ ام تیر امسال که اولین روز که دانشگاه ها باز می باشند یکشنبه است و اطلاعیه هایی (اینجا) برای اعتصابهای بازاریان برای روزهای بعد از شنبه ی تعطیل منتشر شده است. دولت فریب مدار را مردم باوری ندارند و در هیچ خاطره ای نیست که برای مردم گامی برداشته باشند به خصوص در این یک سال و حال با تعطیلی های نابهنگام و بدون توجیه، مردم را مدنظر قرار داده اند؟ عجیب است.


1 نظرات:

خبرنگاران سبز

درود. لطفا با سایت خبرنگاران سبز تماس بگیرید. http://www.greencorrespondents.com/

ارسال یک نظر